راهنمای خرید هندزفری بلوتوث
راهنمای خرید هندزفری بلوتوث


هندزفری‌ها و هدست‌ها جزو لوازم جانبی ضروری برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها هستند. لوازمی که کاربردهای فراوانی در عصر ارتباطات دارند و از این جهت انتخاب یک مدل مناسب با امکانات قابل قبول اهمیت زیادی دارد. از بین این هندزفری‌های جورواجوری که در بازار وجود دارد انواع بی‌سیم آنها که با فناوری بلوتوث کار می‌کند طرفداران زیادی دارد. دلیل آن هم مشخص است شما می‌توانید در خیابان، مترو و اتوبوس بدون اینکه نگران سیم‌های اضافی باشید مکالمه کنید یا موزیک گوش کنید. اما این هندزفری‌های بلوتوث چه ویژگی‌هایی دارند؟
 
- اولین نکته‌ای که در مورد خرید هندزفری باید در نظر بگیرید مدل و برند آن است. خرید هندزفری‌های ارزان‌قیمتی که از برندهای ناشناس هستند ریسک بالایی دارد. اول اینکه اینگونه دستگاه‌ها معمولا کیفیت ساخت پایینی دارند و خیلی زود خراب می‌شوند. از طرفی ویژگی‌های فنی این هندزفری‌ها معمولا چنگی به دل نمی‌زند. بنابراین بهتر است به خاطر چند هزار تومان کمتر کل پول خود را دور نریزید. 
 
- کیفیت صدا مهمترین ویژگی فنی هندزفری است. هندزفری‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای کیفیت صدای بالایی دارند و با شفافیت قابل قبولی صدا را به گوش شما می‌رسانند. هنگام خرید هندزفری کیفیت صدای آن را امتحان کنید. هندزفری‌هایی که کیفیت صدای خوبی ندارند علاوه بر اینکه صدا را خفه و مبهم انتقال می‌دهند برای سلامت گوش هم ضرر زیادی دارند.
 
- مدت زمان مکالمه و مدت زمان استندبای دو ویژگی مهم دیگر هندزفری‌های بلوتوث است. هندزفری‌های قابل قبول معمولا تا 6 ساعت برای مکالمه مداوم و یک هفته برای زمان استندباری شارژ دارند. 
 
- هندزفری‌های بلوتوث همان‌طور که از نامش پیداست از فناوری بلوتوث استفاده می‌کنند. بنابراین نسخه بلوتوثی که دستگاه از آن پشتیبانی می‌کند اهمیت زیادی دارد. طبیعی است که نسخه‌های بالا و آخرین نسخه‌ این فناوری بهتر است. بنابراین از خرید هندزفری‌هایی که از نسخه‌های قدیمی پشتیبانی می‌کنند خودداری کنید. 
 
- کیفیت ساخت و راحتی سری‌های هندزفری یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید. از آنجا که این وسیله مدت زیادی در گوش قرار می‌گیرد بهتر است در انتخاب یک مدل راحت و استاندارد آن دقت کنید تا در استفاده‌های طولانی‌مدت آسیبی به گوش وارد نشود.
 
- هندزفری‌ها معمولا وزن چندانی ندارند با این حال بد نیست به این ویژگی هم در هنگام خرید توجه کنید. بهتر است مدلی انتخاب کنید که علاوه بر دارا بودن دیگر ویژگی‌های فنی و مهم وزن کمی داشته باشد تا حضور آن را روی گوش خود احساس نکنید.
 
- برد یا همان دامنه انتقال صدا در هندزفری‌های بلوتوث اهمیت بالایی دارد. برد دستگاه باید به اندازه‌ای باشد که بتوان گوشی را در مواقع ضروری کمی از آن دور کرد. هندزفری‌هایی که برد کمی دارند در بیشتر موارد دردسر ساز می‌شوند.
 
- قابلیت پخش موزیک در تمام هندزفری‌ها وجود ندارد. بنابراین اگر مایلید علاوه بر مکالمه موسیقی هم گوش کنید دقت کنید که این ویژگی در دستگاه مورد نظرتان وجود داشته باشد. برخی هندزفری‌ها علاوه بر قابلیت پخش موزیک قابلیت‌های دیگری مانند کنترل موزیک هم دارند که برای کاربران علاقمند به موسیقی اهمیت بالایی دارد.
 
- هندزفری‌های پیشرفته‌تر نویزگیر هم دارند. ویژگی کاهش نویز سبب می‌شود شما صداهای اضافی محیط را نشنوید و با خیال راحت به مکالمه بپردازید.