torshi

این عکس از سردر مغازه ای در مسیر شهر چالوس گرفته شده است.

همگی ما روزمره شاهد پیشنهادهایی برای بررسی محصول از فروشنده های مختلف هستیم

تست محصول

نسخه trial برای مدت محدود

تستر محصول

یا هر عنوان دیگر…

برای نمونه در عطر فروشی ها یک پسر یا دختر جوان  با صورت های آرایش شده و مرتب می گویند :
“شما آقای محترم بفرمایید تست عطر” یا “خانومم شما این عطر را امتحان کنید.”

برخی دوستانه این کار را می کنند و بسیاری از این رفتارها  در فرونشنده ها اذیت کننده می باشد مخصوصا زمانی که تکرار  و سماجت یا ارائه ضعیفوجود داشته باشد.

تست محصول امتیازی است که ما به مشتریانمان می دهیم تا تجربه استفاده از محصول ما را داشته باشند.

مثلا ما کمتر از یک درصد از محصولمان را به مشتری ها به صورت مجانی می دهیم تا بیش از ۹۹ درصد محصولمان را به آنها بفروشیم

ارائه این حدود یک درصد از محصول، به اندازه فروش کل محصول ریزه کاری و اهمیت دارد.

بسیاری از فروشنده ها  این تفکّر اشتباه را دارند که می گویند” دندان اسب پیش کشی را که نمی فروشند” ، در حالی که متد بازاریابی تاو به این اصل تاکید دارد که
“مشتری ها حتی دندان اسب پیشکشی را هم با دقت می شمارند.”

امتیاز ها هم فروختنی هستند

برخی طوری محصول تستی را ارائه می کنند که ارزش محصول را پایین می آورند.

در ارائه محصول تستی باید لطافت و خلاقیت وجود داشته باشد.

مثل همین تصویری که مشاهده می کنید که یک فروشنده ترشی در جاده چالوس تعبیر جدیدی از ارائه محصول تستی ارائه می کند

“۶۰ ثانیه ترشی بخور به حساب من”

خیلی دوستانه و خودمانی

به جای این فرض کنید نوشته می شد :

“ترشی تستی موجود است”

یا “ترشی برای تست موجود است”

و یا جمله پیچیده “اول تست کنن ، بعد اگر راضی بودی بخر”

همه این جمله ها یک مفهوم را می رساندند ولی فردی که شاید فقط یک ثانیه چشمش از روی این تابلو عبور می کند باید جذب شود. شاید جمله ای تازه ، خودمانی و خلاقانه بتواند چشم را به سمت خود بکشاند .

ذهن همان جایی خواهد رفت که چشم می رود.

نکته آخر اینکه ،برای ارائه محصول تستی،  به خودتان ، محصولمان و زمان و توجهی که مشتری در اختیار ما قرار می دهند احترام بگذاریم ، مثل دوستی که محصولی را به دوست دیگرش معرفی می کند آن را ارائه کنید.