معمولا
ایرانی ها بدون تخفیف گرفتن در خرید به آرامش نمی رسند. خریداران ایرانی
حتی اگر هم یک محصولی قیمت مناسبی داشته باشد در صورت مواجه با جمله “قیمت
ها مقطوع است” معمولا حس خوشایندی نخواهند داشت.
این یک مسئله فرهنگی
است. برایی مثال در آمریکا این مسئله به شدت ایران وجود ندارد. برخی مواقع
مذاکر ه بر سر تخفیف ده ها دقیقه وقت طرفین را می گیرد، آن هم بر سر خرید
چندصد هزار تومانی.
آیا باید تخفیف بدهیم؟
در ایران جواب به این سؤال
بله است، شاید بهتر باشد همیشه درصد پایینی را به عنوان تخفیف در نظر
بگیرید و یا حس تخفیف را به خریدار منتقل کنید. برای مثال می توانید به
مشتری به سرویس ها یا خدمات کوچکی را به عنوان هدیه ارائه کنید. شما با این
کار می تواند تا حد زیادی این احساس باستانی تخفیف گرفتن ایرانی را مدیریت
کنید و هم احساس خوبی را منتقل نمایید.