احتمالاً برای شما هم پیش آمده که پس از گوش دادن به یک آهنگ، تا چندین ساعت یا حتی چندین روز بعد، آهنگ در ذهنتان تکرار شود. حالا محققان روشی برای توقف تکرار آهنگ در ذهن ارائه کرده‌اند.
تکرار مداوم یک آهنگ در ذهن، معمای جدیدی نیست. حالا محققان دانشگاه Reading روشی برای توقف تکرار آهنگ ارائه کرده‌اند. طبق گفته این محققان، جویدن آدامس می‌تواند تکرار آهنگ در ذهن را کاهش دهد. این محققان نتایج تحقیق خود را اخیراً در نشریه Quarterly Journal of Experimental Psychology منتشر کردند. طبق این تحقیق، حرکت مداوم و تکراری فک که در اثر جویدن آدامس به وجود می‌آید، به شرکت‌کنندگان در تحقیق کمک کرد تا تکرار آهنگی که در ذهنشان وجود دارد و اخیراً به آن گوش داده‌اند، متوقف کنند. احتمال توقف تکرار آهنگ در ذهن این افراد با جویدن آدامس، ۳۳ درصد بیشتر شد.

این‌گونه تکرارها در ذهن که به کرم‌های گوش یا مغز معروف هستند، علل مختلفی دارند، از وضعیت عاطفی و احساسی گرفته تا محرک‌های چشمی. با این حال، جویدن آدامس ممکن است حافظه کوتاه‌مدت را کاهش دهد که در نهایت توانایی فراخوانی آهنگی که اخیراً گوش داده شده، کاهش می‌یابد.

سرپرست این گروه تحقیقاتی در این رابطه گفت: «پس از پخش آهنگ Play Hard از David Guetta و آهنگ Payphone از Maroon 5، از شرکت‌کنندگان خواستیم تا طی ۳ دقیقه بعدی، سعی کنند به آهنگی‌هایی که شنیده‌اند، فکر نکنند؛ اما این امر امکان‌پذیر نشد و شرکت‌کنندگان به این آهنگ‌ها فکر کردند».

با این حال، افرادی که در این مدت آدامس جویده بودند، اظهار داشتند نسبت به افراد دیگر، کمتر آهنگ را در ذهن خود شنیده‌اند.
پس اگر این بار آهنگی در ذهنتان تکرار شد و این امر شما را ناراحت کرد، یک آدامس بجوید تا از این تکرار جلوگیری گنید.
نویسنده مطلب : پریا اقدامی تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۲۴ منبع خبر : FOX NEWS