با ما همراه باشید تا نحوه صحیح ایستادن را بیاموزید و بتوانید درد بخش پایین کمر را تسکین دهید.
بلند شوید و بایستید. حالا باسن خود را بررسی کنید. آیا باسنتان سفت است؟ اگر عضلات ماهیچه سرینی کمی منقبض نشده‌اند، به معنای این است که نحوه ایستادنتان اشتباه است. این موضوع باعث می‌شود نتوانید حرکت چمباتمه را زیاد انجام دهید و کمرتان نیز درد می‌گیرد. همچنین نمی‌توانید شکل صحیح را برای انجام تمرینات موردنظر خود در بدنتان ایجاد کنید.

بیشتر مردان با تنبلی می‌ایستند، در حالی که شانه‌هایشان افتاده و وزنشان روی مفصل ران سمت راست قرار گرفته است. همچنین پاهایشان به سمت بیرون قرار دارند. در واقع احتمالاً در حال حاضر شما هم به همین شکل می‌ایستید.

اگر همواره به همین شکل بایستید، بدنتان به این شکل ایستادن عادت می‌کند. مفاصل رانتان همواره به سمتی که وزنتان را روی آن قرار می‌دهید، باز می‌گردند و شانه‌هایتان همواره افتاده هستند.
در نتیجه زمانی که به باشگاه ورزشی بروید، با مشکل مواجه می‌شوید. نحوه نادرست ایستادن ممکن است باعث شود مفاصل ران و شانه‌هایتان به مرور زمان سفت شوند. این سفتی منجر به عدم تحرک شده و انجام بیشتر تمرینات را غیرممکن می‌سازد.

اگر زمانی که بدنتان در شکل صحیح قرار ندارد، وزنه بلند کنید، چربی کمتری می‌سوزانید و حتی ممکن است دچار آسیب جسمی شوید. به عنوان مثال اگر مفاصل رانتان در محدوده کامل حرکتی خود، حرکت نکنند، نمی‌توانید به طور کامل چمباتمه بزنید.

برای جبران شکل نادرست بدن، نیم‌تنه باید به سمت جلو خم شود که منجر به قرار گرفتن بخش عمده وزن بدن روی قسمت پایین کمر خواهد شد. این تغییرات شاید بی‌اهمیت به نظر برسند؛ اما ممکن است باعث بروز مشکلات جدی و آسیب‌های جانبی همانند برآمدگی‌ دیسک‌های ستون فقرات شوند.
بهترین روش برای ایستادن این است که پاها را به سمت داخل قرار دهید، عضلات ماهیچه سرینی و شکمی را کمی منقبض کنید و شانه‌ها را کمی به سمت خارج بچرخانید. سعی کنید زمان‌هایی که سرپا هستید، تا زمانی که می‌توانید این شکل را حفظ کنید.

یک روش دیگر برای ایستادن این است که به هنگام ایستادن پای راست خود را کمی جلوتر از پای چپ بگذارید. این کار باعث می‌شوند وزنتان را روی پای چپ و مفصل ران سمت چپ بیندازید. بدین طریق وزن بدن را به صورت متوازن روی دو سمت بدن پخش می‌کنید.

با این حال تمام مدت را به این شکل نایستید. بهتر است وزن خود را مدتی روی پای راست و مدتی روی پای چپ قرار دهید. هر ۱۰ دقیقه وزن را به سمت دیگر انتقال دهید.
برای جلوگیری از چرخیدن شانه‌ها، آن‌ها را نیز هر چند وقت یک‌بار مجدداً به حالتی که گفته شد، تنظیم کنید. برای تمرین حرکت چرخش شانه‌ها از این روش بهره ببرید؛ کف دست‌ها را روی قفسه سینه قرار دهید، سعی کنید شانه‌هایتان را بالا نبرید. در این حالت بایستید. شانه‌ها را در همین حالت نگه‌دارید و دست‌ها را در کنار بدن بیندازید. این حالتی است که شانه‌ها بایستی به هنگام ایستادن داشته باشند.
مهم‌ترین نکته‌ای که باید به هنگام ایستادن به یاد داشته باشید، این است که هرگز بیش‌ازاندازه راحت نباشید و خود را ول نکنید. بهتر است زمانی که می‌ایستید، گهگاه حرکت کنید و حالت ایستادن خود را مورد بررسی قرار دهید.

نویسنده مطلب : پریا اقدامی تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۰۵ منبع خبر : YAHOO