اگر یک سری مواد غذایی خاص مصرف کنید، می‌توانید چربی‌های سفید دور شکم را به چربی‌های قهوه‌ای که سوخت‌وساز را افزایش می‌دهند، تبدیل نمایید.
طبق یک تحقیق جدید که در نشریه Cell Metabolism منتشر شده، تبدیل چربی‌های سفید نرم و شل به چربی‌های قهوه ای که کالری می‌سوزانند و سوخت‌وساز را افزایش می‌دهند، امکان‌پذیر است.

سلول‌های چربی‌های سفید که باعث بزرگ شدن شکم و بالاتنه می‌شوند، یکی از دشمنان سفت‌وسخت سلامتی محسوب می‌شوند. چربی‌های سفید دور شکم در واقع مواد شیمیایی را که سرعت سوخت‌وساز را کاهش داده و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش می‌دهند، تولید می‌کنند؛ اما سلول‌های چربی‌های قهوه‌ای برعکس این روند را دارند. این سلول‌ها چربی را سوزانده و انرژی را به صورت گرما آزاد می‌کنند. همچنین این سلول‌ها یک سری سیگنال‌های هورمونی ارسال می‌کنند که می‌توانند سلول‌های چربی‌های سفید را به سلول‌های چربی‌های قهوه ای تبدیل کنند. به عبارت دیگر، کالری بیشتری می‌سوزانید و گوشت شل و آویزان کمتری خواهید داشت.

طبق یک تحقیق جدید، رسوراترول؛ پلی‌فنولی که در برخی میوه‌ها وجود دارد، باعث می‌شود سلول‌های چربی‌های قهوه‌ای بدن بیشتر شوند و در نتیجه میزان کاهش وزن افزایش یابد. در ادامه به مواد غذایی اشاره خواهیم کرد که چربی‌های بد را به چربی‌های خوب تبدیل می‌کنند.

آب انگور قرمز
هر لیوان ۵ اونسی آب انگور قرمز حاوی ۱.۳ میلی‌گرم رسوراترول است.

بادام زمینی پخته
هر فنجان بادام زمینی پخته، ۱.۲۸ میلی‌گرم رسوراترول دارد.

انگور قرمز
هر فنجان انگور قرمز ۱.۲۵ میلی‌گرم رسوراترول دارد.

شکلات تلخ
هر فنجان پودر کاکائو، ۰.۴۶ میلی‌گرم رسوراترول دارد.
نویسنده مطلب : پریا اقدامی تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۱۷ منبع خبر : YAHOO