۸ قانون ساده اما قطعی شیک‌پوشی برای همیشه!

اهمیتی ندارد در چه فصلی هستیم یا چه چیزهایی مد شده است، این قوانین جاودانه‌اند و همیشه کاربردی، در عین حال به شما کمک می‌کند تا لباس‌هایتان را اصولی انتخاب کنید نه بر پایه‌ی حدس و گمان.

 قانون شماره‌ ۱:  سبک مردانه را با زنانه تلفیق کنید

اصول شیک پوشی

تلفیقی از عناصری مانند وقار زنانه و زیرکی مردانه ظاهری دلچسب و چشم‌نواز را خلق می‌کند. کت چهارخانه‌ی زنانه با پارچه‌ی کلاسیک مردانه را امتحان کنید، یا سبکی دیگر را برگزینید و کت و شلوار سنتی مردانه‌ را با یک تاپ نازکِ حریر زنانه ست کنید.

 

قانون شماره‌ ۲: پیرامون کفش‌هایتان مانور دهید

اصول شیک پوشی -کفش ها

مدبرانه‌ترین روش برای خلق یک ست چیست؟ از انتها آغاز کرده و به تدریج پیش روید. چنانچه قصد دارید تمام روز این‌ طرف و آن‌ طرف بدوید، ناچارید کفشی با پاشنه‌ی تخت را برگزینید. پس لباس‌ها و کفش‌هایی را انتخاب کنید که مناسب حرفه‌ی شما باشد. کفش‌هایی با طرح و رنگ فوق‌العاده، در عین حال متناسب با طرح لباس چهارخانه‌ی خود انتخاب کنید و ابدا آن را به بعدا درباره‌اش فکر می‌کنم، موکول نکنید؛ خلاصه اینکه مطمئن شوید که از فرق سر تا نوک پا خوب با هم ست و هماهنگ شده‌اند.

 

قانون شماره‌ ۳: یک وسیله‌ی تزئینی به ست لباس‌های خود بیافزائید

اصول شیک پوشی -اکسسوری

همان وسیله‌ی تزئینی شخصی، دقیقا به عنوان سبک شخصی شما شناخته خواهد شد. دست‌بند پارچه‌ایی دست‌ساز خودتان، گردنبند طبقه‌ایی و یا حتی کمی خلاقیت در بستن شال کلاسیک. در کمال احترام به طراحان Coco Chanel، بیشتر از این دیگر اغراق‌آمیز است.

 

قانون شماره‌ ۴: اجازه دهید سایز‌های بزرگ‌تر، حس بهتری به شما ببخشند

اصول شیک پوشی  و مد

گرچه کمی دور از عقل به نظر می‌رسد، اما لباس‌های سایز بزرگ می‌توانند گمراه کننده باشند. ران‌هایتان را با ستی متشکل از یک دامن بزرگ و تاپ برش‌دار، باریک‌تر جلوه دهید و یا بالای تنه‌ی بزرگ خود را زیر یک بلوز گشاد و شلوار لوله تفنگی، پنهان کرده و کوچک‌تر نشان دهید. بدین ترتیب اینطور به نظر می‌رسد که در زیر لباس‌های پف‌دار نیز خطوط باریک ادامه دارند.

 

قانون شماره‌ ۵: لباس‌های غیررسمی بپوشید تا شیک‌تر جلوه کنید

اصول شیک پوشی -کژوال

ابدا ادعایی مبنی بر اینکه، انتخاب سبک‌های بی‌پروا و ساده مانند ست کردن دو جنس متفاوت، فرد را بی‌اهمیت و سطحی جلوه می‌دهد، وجود ندارد. بالاتنه‌ایی ضخیم با پایین‌تنه‌ایی ابریشمی، رسمی و بلند! یک ژاکت ضخیم و دامنی از ابریشم با رنگ‌های هماهنگ، ستی مدرن را به ارمغان می‌آورد. اجازه دهید وسیله‌ی‌ تزئینی لباستان از حس شخصی و شهودی شما حکایت کند. پاشنه‌های سوزنی و جواهرات شلوغ شما را به اوج شیک‌‌پوشی می‌برد.

 

قانون شماره‌ ۶: یک رنگ اما با سایه‌های متفاوت بپوشید

اصول شیک پوشی و مد روز

پوشیدن لباس‌های تک‌رنگ با یکدیگر دال بر بی‌ذوقی است! تلفیقی از سایه‌ی روشن و تیره‌ی یک رنگِ خاص، پویایی و جلوه‌ی بیشتری به شما می‌بخشد. تنوعی از سایه‌ها اوج جلوه‌گری را خلق می‌کنند: سایه‌های تیره‌تر کم‌تر مرکز توجه قرار می‌گیرند، حال آنکه سایه‌های روشن‌ مرکز توجه می‌شوند.

 

قانون شماره‌ ۷: موارد افراطی را تعدیل کنید

اصول  ساده شیک پوش بودن

قابل توجهند؟ به طور قطع هستند. سبک‌های اغراق‌آمیز نیز می‌توانند گیرا و جالب باشند. کلید تعدیل آن‌ها ست کردن با یک لباس خنثی‌ است: چنانچه می‌خواهید یک بلوز کوتاه بپوشید، مابقی را در پایین‌تنه جبران کنید و آن را با یک شلوار خیلی بلند یا دامن متوسط ست کنید. علاوه بر این، در صورت پوشیدن شلوارهای دمپا گشاد، در بالاتنه‌ پارچه‌ی کم‌تری استفاده کنید تا جلوه‌ی معقول‌تری داشته باشد.

 

قانون شماره‌ ۸: اگر مردد هستید، خط کمر‌تان را مشخص کنید

اصول شیک پوشی -کمربند

اهمیتی ندارد در چه سن و سالی هستید، لباس‌هایی که از کمر برش خورده‌اند همواره یکی از شگردهای لاغر جلوه نمودن هستند. لباسی چهارخانه‌ متناسب اندام خود بیابید که از کمر برش‌دار باشد و یا برای جلوه‌ی بهترِ لباس‌های گشاد از یک کمربند استفاده کنید تا مرکز توجه شود.

منبع :www.realsimple.com