بالا زدن یا تا زدن پیراهن برای مردان در روزهایی که لباس رسمی نمی‌پوشند یک موضوع عادی و روتین است. اما این فرآیند بالا زدن به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که شاید دانستن چند روش متفاوت و ساده بتواند تنوع خوبی در تیپ شما ایجاد کند. به همین دلیل به سه روش ساده و سریع برای بالا زدن آستین نگاه می‌کنیم.


روش اول: کلاسیک

به گزارش والامد، این روش برای پیراهن‌های آکسفورد با فیت مناسب یا هر نوع فیت دیگری مناسب است که حتی می‌توانید با داشتن کراوات یا تیپ رسمی هم در شرایطی از آن استفاده کنید.
 دکمه‌های آستین را به هر تعدادی که هست باز کنید.
آستین را از پایین‌ترین نقطه سطح به سطح از داخل بیرون و به سمت بالا تا بزنید.
 برای اینکه راحت‌تر بتوانید عمل تا زدن را انجام دهید، از قسمت پایینی آستین استفاده کنید و روی همان اندازه تا بزنید.
تعداد تا زدن مناسب برای چنین روشی ۳ بار تا زدن است.


روش دوم: ایتالیایی

از این روش برای پیراهن‌هایی که فیت مناسبی دارند استفاده کنید. این مدل از تا زدن، آستین را در نقطه‌ای بالاتر از روش کلاسیک قرار می‌دهد. اگر کارمندی هستید که باید رسمی بپوشید، از این روش برای ساعت‌های استراحت یا بعد از ساعت کاری استفاده کنید.
دکمه‌های آستین را باز کنید.
آستین خود را با یک تا زدن تا بالای آرنج‌تان بکشید. به طوری که نقطه‌ای که تا خورده شده است روی ساعدتان قرار بگیرد.
مقداری از آستین که باقی مانده است را یک بار دیگر تا بزنید و به بالای آرنج بکشید. کل آستین و تا زدن شما باید بالای آرنج قرار بگیرد اما اینکه فاصله آن از آرنج چقدر باشد بستگی به خودتان دارد.


روش سوم: نیم‌تای جلوی آستین

این روش برای همه انواع فیت‌های پیراهن مناسب است. از این نوع تا زدن می‌توانید در زمانی که در محل کار و با کراوات یا لباس رسمی هستید هم استفاده کنید. بنابراین بسیار کاربردی و دوست‌داشتنی است.
تنها دکمه‌ای که باز می‌کنید باید دکمه اول آستین باشد.
 یک بار آستین خود را به اندازه نصف تا بزنید.
 عمل تا زدن نیمه آستین را تا جایی که لازم دارید تکرار کنید و آن را انجام دهید. البته معمولاً با ۴ یا ۵ باز تا زدن اندازه لازم برای آستین در این روش به دست می‌آید.